Regulamin VI Warmińsko-Mazurskich Zespołowych Zawodów Programistycznych
1. Każda z uczestniczących szkół wystawia zespoły 3-osobowe z jednym uczestnikiem wyróżnionym jako kapitan zespołu. Wyłącznie kapitan komunikuje się z organizatorami, sędziami i obsługą techniczną w trakcie zawodów.
2. Liczba uczestników jest ograniczona przez pojemność sal komputerowych w budynkach Wydziału. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby uczestników, szkoły które wystawią większą liczbę zespołów będą proszone o pewną redukcję ich liczby w drodze wewnętrznych eliminacji.
3. Członkowie zespołu mogą swobodnie komunikować się między sobą, ale nie mogą pod groźbą dyskwalifikacji zespołu komunikować się z członkami innych zespołów, opiekunami i osobami towarzyszącymi.
4. Podczas rozwiązywania zadań członkowie zespołu mogą korzystać z pomocy tekstowych w językach naturalnych jak książki, skrypty, notatki. Wykluczone będzie korzystanie z nośników cyfrowych
5. Zgłoszenie każdego z zespołów zawiera informację o wybranym języku i kompilatorze. Język ten i kompilator będą dostępne na komputerze przeznaczonym dla tego zespołu. Nie będzie można zmienić tego wyboru po upływie terminu zgłoszeń.
6. Czas trwania zawodów wynosi 240 minut. W tym czasie zespoły rozwiązują zadania podane w formie tekstowej w języku polskim.
7. Rozwiązania zadań zespół podaje w postaci jednego pliku tekstowego z kodem źródłowym w wybranym przez siebie języku programowania.
8. Rozwiązania ocenia automatyczny system oceniający ONLINE JUDGE, udostępniona zespołowi łączność sieciowa może służyć tylko do kontaktu z systemem oceniającym. Każda próba innego kontaktu sieciowego może być podstawą dla dyskwalifikacji zespołu.
9. Rozwiązania będą oceniane online i zespół otrzyma komunikat o ocenie: akceptacji lub odrzuceniu rozwiązania. Odrzucenie rozwiązania jest sygnalizowane przez jeden z komunikatów: błąd kompilacji, błąd wykonania, przekroczony limit czasu, błędna odpowiedź, niezgodność ze specyfikacją.
10. W przypadku odrzucenia rozwiązania, zespół może przesłać kolejne rozwiązanie o ile mieści się ono w czasie trwania zawodów.
11. Komitet Organizacyjny wyłoni spośród siebie 3-osobowy zespół sędziowski z wyróżnionym Głównym Sędzią Zawodów. Zespół sędziowski rozstrzyga wszystkie kwestie sporne które mogą powstać w trakcie zawodów i ogłasza ostateczne wyniki.
12. O kolejności w zawodach decyduje liczba poprawnie rozwiązanych zadań. W przypadku zespołów o równej liczbie poprawnych rozwiązań decyduje o ich kolejności suma czasów uzyskania poprawnych rozwiązań, przy czym za każde odrzucone rozwiązanie dolicza się karę 20 minut. Czas uzyskania poprawnego rozwiązania to czas od rozpoczęcia zawodów do chwili uzyskania akceptacji dla rozwiązania.
Szczegółowe informacje udziela mgr Krzysztof Staszan
———————————————————————————–
Przykładowe zadania – zadania_2013