Upowszechnianie się technologii komputerowej wywiera ogromny wpływ na szkoły i przebiegający w nich proces kształcenia. Dotyczy to także bibliotek. Nowoczesna biblioteka powinna stać się pełnowartościowym centrum informacyjnym.
W 2001 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs „Pracownie Internetowe dla Liceum”, którego celem było utworzenie przy bibliotece nowoczesnego centrum informacyjnego. Szkoły przystępujące do niego powinni dysponować odpowiednią bazą lokalową, przeszkoloną kadrą oraz we własnym zakresie wykonać prace adaptacyjne. Nasze liceum zgłosiło swój akces. Został opracowany szczegółowy projekt i zgłoszony do akceptacji. Taką pracownię miało otrzymać jedno liceum w powiecie. Projekt nasz został przyjęty do realizacji. Dla naszej szkoły oznaczał on nową jakość pracy oraz wzmocnienia roli biblioteki w szkolnym systemie edukacyjnym. Przedsięwzięcie to było możliwe także dzięki ambicjom dyrektora Pana Bronisława Krużyka, doceniającego rolę dydaktyczną biblioteki w szkole, jego zdolnościom i możliwościom zdobywania funduszy dla tak dużego i kosztownego przedsięwzięcia.
Od miesiąca maja 2001 roku rozpoczęliśmy reorganizację biblioteki. Księgozbiór został przeniesiony do dwóch nowo zaadaptowanych pomieszczeń. W pomieszczeniach czytelni i wypożyczalni przeprowadzono generalny remont: wymiana drzwi wejściowych, malowanie, nowy wystrój pomieszczeń. Dawna biblioteka obecnie składa się z wypożyczalni, magazynu książek, czytelni książek i czasopism oraz czytelni multimedialnej.
W październiku zostały zamontowane w czytelni i sąsiadującej z nią pracowni komputery. W czytelni znajduje się osiem, zaś w pracowni 15 komputerów multimedialnych. Wszystkie są z najnowszym oprogramowaniem i nagrywarkami CD, jest też tutaj stałe łącze internetowe. Do dyspozycji uczniów są: drukarki, skanery oraz ksero. Młodzież bezpłatnie korzysta z Internetu, zakłada swoje konta poczty elektronicznej.
Komputer jako medium interaktywne pobudza i zachęca do poszukiwań i odkryć. Umożliwia rozwój nowych umiejętności. Działa na uczniów aktywizująco i służy nauczycielowi jako środek pobudzający odkrywcze pasje uczniów. Umiejętność pracy z komputerem ćwiczy i rozwija sprawności analizowania, kodowania, abstrahowania i klasyfikowania.
Następnym etapem komputeryzacji biblioteki było zakupienie licencji komputerowego programu „Biblioteka Szkolna – MOL 2000”. Jest to jedyny program zalecany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dla bibliotek szkolnych znajdujący się w zestawie środków dydaktycznych.