Guillaume Musso, to jeden z najpopularniejszych francuskich pisarzy, który w swojej twórczości wykorzystuje kilka powtarzających się elementów. W powieściach zazwyczaj sprawnie łączy wątki sensacyjne i romantyczne, umiejscawia je w Paryżu i Stanach Zjednoczonych, jego bohaterowie są postaciami po przejściach, których sekrety w życiorysach odkrywamy z kolejnymi stronami, a często historie doprawione są elementami fantastycznymi i zaskakującym zakończeniem. „Kilka z tych cech tworzy szkielet każdej książki pisarza, który jednak ma na tyle duży talent do wymyślania i opowiadania historii, że ta schematyczność nie przeszkadza w czerpaniu przyjemności z kolejnych dzieł”. Podobnie jest z Apartamentem w Paryżu.
Sztuka jest kłamstwem, które mówi prawdę.
Paryż, pracownia malarska ukryta w pełnym zieleni zaułku. Madeline właśnie ją wynajęła, żeby odpocząć i cieszyć się samotnością. W wyniku nieporozumienia w to samo miejsce trafia Gaspard, młody pisarz ze Stanów Zjednoczonych, który chce w spokoju popracować nad nową książką. Los skazuje tych dwoje wrażliwych samotników na dzielenie jednej przestrzeni życiowej.
Pracownia należała do słynnego artysty, Seana Lorenza; we wnętrzu wciąż widać jego fascynację kolorami i światłem. Pogrążony w smutku po śmierci syna malarz zmarł rok wcześniej, pozostawiając po sobie trzy obrazy, które wkrótce przepadły bez wieści. Madeline i Gaspard, zafascynowani geniuszem i zaintrygowani tragicznym losem poprzedniego lokatora, postanawiają połączyć siły, aby odzyskać te niezwykłe malowidła.
Zanim odkryją sekret Seana Lorenza, będą musieli zmierzyć się z własnymi demonami, a prowadzone przez nich śledztwo na zawsze odmieni ich życie.
źródło opisu: albatros.com, www.lubimyczytac.pl
źródło okładki: albatros.com
mgr Irena Borowska