21 lutego – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego


Co najbardziej razi we współczesnej polszczyźnie?

Czy zapożyczenia z języków obcych zagrażają językowi polskiemu?

Czy rzeczywiście internet i media degradują nasz język?

Jakie są przyczyny błędów językowych, ortograficznych i złego akcentowania ?

Co najbardziej razi we współczesnej polszczyźnie?

Jakie przemiany we współczesnej kulturze wpływają na nasz język?

Czy współczesna kultura jest kulturą zmierzchu pisma?

Na te i inne pytania próbowali dać odpowiedź uczniowie z klas humanistycznych podczas debaty z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, która odbyła się  w  poniedziałek 23 lutego br. w auli szkolnej. Uczestniczyli w niej uczniowie klasy III b (opiekun prof. Krystyna Horbacz) –  Kamil Dejna, Natalia Żuchowska, Aleksandra Szeluga, Elżbieta Kończyło, Kinga Rudnik, Martyna Włodarska oraz z klasy II b (opiekun prof. Tomasz Kizło) – Konrad Bartkowski, Anna Andryszczyk, Patryk Hentosz, Damian Orkiszewski, Klaudia Sobolewska oraz Olga Plewka.

Ze względu na ograniczenia czasowe temat nie został wyczerpany, ale problemy poruszone przez uczniów zainspirowały obecnych słuchaczy do refleksji na temat kondycji współczesnego języka.

Wysoki poziom merytorycznych wypowiedzi oraz kultura języka pojawiająca się w ustnych wypowiedziach uczniów dodatkowo świadczyły o dobrym przygotowaniu do nowej formy matury z języka polskiego dotyczącej zagadnień językowych.

Spotkanie przygotowane przez zespół nauczycieli języka polskiego oraz biblioteki prowadził prof. Paweł Górski.